Saturday, June 16, 2012

Malang tidak berbau


Lopak air a.k.a lubang puaka. Kenapa aku cakap puaka sebab ne la penyebab terjadinye malang yang sememangnya tidak berbau tu. Kejadian ne jadi semalam bersamaan 15.06.2012. Itu lah kata orang malang memang tidak berbau, tapi kentut tetap berbau. haha. Tak sangka niat aku nak cari keje jadi tragedi, tapi takpe tiap yang jadi ade hikmahnya kann. Dulu aku pernah jatuh motor masuk ne kali kedua da, juz bezanya dulu lagi teruk dari yang sekarang. Tapi yang pelik dua-2 same je jatuh kat selekoh. haha. Memang bantai lap je laa aku ne, tp alhamdulillah kali ne aku tak bawak laju, dan kawan aku yang duduk kat belakang selamat takde ape-2. 
Punca kejadian ne bile aku nak elak kereta belakang yang nak himpit aku dan kereta belakang aku tu pulak nak elak lori bomba yang laju membabi buta, sedangkan tahu situ selekoh dan jalan kecik. Aku nampak lori bomba tu da masuk kawasan jalan belah kiri dah terlebih garisan jadi kereta belakang aku mesti la cuak kann. Dye pun bawak laju, terus aku himpit ketepi tapi aku tek perasan yang depan tu ada lubang, then ape lagi aku jatuh dalam lubang puaka tu. Yang aku pelik lori bomba tu takde bunyikan siren pun tandakan ada kecemasan, yang kereta tu pun laju je dan aku ingt lagi saga putih yang hampir himpit aku. Yang paling kurang ajar kereta tu tak berhenti dan terus jalan. Takpe hari ni hari die.
Juz aku berterima kasih dekat orang-2 yang dah tolong aku pakcik-2 dan lelaki cine yang tolong start dan angkat moto aku. Baeknya hati mereka dan yang paling aku tak boleh lupe bile ade uncle cine dan pakcik tu complain jalan berlubang, siap nak buat aduan. haha.
Syukur alhamdulillah aku tak cedera teruk juz lebam dan bengkak bengkil je. hehehe.
Dan luke sikit je pun, mak aku risau sangat. hehe. Mesti la mak kan. 


Yang penting aku tak tahu pe masalahnye jadi 3 tanda macam tu. hehe.
Kata orang urat yang bengkak lagi saket dari luka luar.
Memang caket pun sebenarnya aku rasa luke pun takde caket macam ne.
Tapi takpe la tiap yang berlaku pasti ade hikmah yang aku tak tahu.


Jam kesayangan aku jadi mangse retak screennye, aduhai laa jam ku sayang~
Ok laa. u olls, tapi sayangnya hari ne aku miss interview pereka grafik. So, sad takpe la dah takde rezeki kat sane. Ok la dear. Daaa.

Hak Milik Cik Cyda Ramli