Tuesday, December 13, 2011

Temok dah besar panjang

Temok dah besar da, rasa berbaloi aku jaga dye dari baby lagi. Sehari aku tak jumpa macam tak bermakna je dunia aku ne, satu hari mesti nak cium dye mesti nak peluk dye. Dah jadi kelaziman pada aku bangon-2 je mesti kene tengok temok dulu dah macam husband aku dah memandangkan temok ne seekor jantan. hehe. Sepatutnya dulu dye ade adek tapi sayang adek dye da mati da sebab adek dye asyik sakit je, sedih sangat aku rasa masa tu tapi da mati kan tak dapat nak buat apa da. Aku ne memang cat lover so jangan lah lakukan penganiayaan pada kucing, lagipun kucing ne kan haiwan kesayangan nabi.


Ne lah adek dye, comel dan seekor kucing yang baek. Manja sangat-2 suke duduk atas riba aku. Miss sangat lah :'(




Ne lah keje dua ekor ne bergusti je, pantang dekat mesti nak gurau je. Sangat comey bile dye bergurau-2. Hati yang sedih pun boleh terubat. Tapi sayang tak lama mereka bersama, masa yang sekor ne mati temok asyik panggil-2 je, kesian aku tengok. Lepas tu temok akan datang dekat aku sangat menyayat hati then aku pun menangis dengan di temani si temok. :)



Ne waktu temok baru je dua bulan. Sesiapa datang rumah aku mesti geram tengok, tapi bile da besar ne dye tak berapa nak comey da. hehe.



Ne lah temok sekarang, dah besar da. Oh, dye pakai topi ayahanda aku yang buatkan. haha. 



Ne satu perangai dye sangat geram kalo tengok, dye suke lentuk badan macam tu bila dye protes, contoh macam bagi makan lambat ke atau pun dye nak keluar tapi aku larang dye mula lah dye buat aksi-2 terlampau. haha.



Kekonon dye dah tido lah tu. haha. temok-2. Btw dye suke bermanje denga En Kekaseh, aku jeles tengok sebab dengan aku dye tak macam tu. hehe. Dulu kecik-2 je manja dah besar ne da takde lagi dah tiap malam
kalo boley dye nak merayau je tapi nasib baek dye tahu jalan balik rumah. Tapi perangai dye kalo ada kucing kacau dye msti dye cepat-2 balik rumah sebab dye keluar pun tak jauh dari rumah aku. Kucing jiran aku pantang nampak si temok ne mesti nak gado, mentang-2 temok hensem dye kaco je. haha. Sarip dol betul kucing jiran aku ne. 
Aku sangat sayang si temok jangan lah ada sesape pukul dye mesti aku naek angin. 
Pe pun aku akan jaga temok sampai bila-2. 
Sayang sangat si temok ne sebab kekadang kalo dye tak keluar malam dye suke tido dekat bahu aku then lentok muke kat aku. eee, geram tengok. Tapi aku tak kesah sebab dye da temankan aku. hehe.
Ok lah semua selamat malam. :


1 bebelan:

Hak Milik Cik Cyda Ramli