Monday, December 5, 2011

Menemui Ajal Kerana Ular!

Hye-2, harini sangat buzy, buzy apa?adalah sibuk nak tahu (Walhal takde sape yang nak tahu) Tapi seronok even buzy sebab-nya En kekaseh balik makan tengah hari kat rumah aku dan paling tak boleh bla En kekaseh da botak. ~lalalala. sangat bulat.


=
=
=
=


Berbalik pada tajuk di atas, hari ni kami dapat berita dari pakcik jual ikan yang seorang bakal pengantin telah meninggal dunia semalam. Aku simpati pada pihak keluarga lelaki dan bakal pengantin perempuan.
Itu lah kata orang ajal maut di tangan tuhan, andai ajal kita sudah sampai tengah solat pun nyawa kita boleh di tarik, subahanallah seram aku dengar, minta lah umur aku di panjangkan. 
Kata pakcik yang jual ikan tu arwah meninggal sebab di patuk ular, and btw time tu arwah tengah beli barang untuk majlis, kata dye jugak time tu arwah tengah pilih-2 bunga tibe-2 muncul ular terus patuk dye,
kesian arwah. Bagi aku maybe ular tu pun terkejut dengan kehadiran arwah, yela ular hanya akan menyerang bila dye rasa di ancam.
Aku hairan macam mana ular boleh ada dalam pasaraya tu, pekerja dye tak penah kemas ke or takde siapa ke yang jumpa? tu yang menjadi tanda tanya dan buat aku takut nak datang tempat tu. Tapi apa nama pasaraya tu aku tak boleh nak bagitahu sebab nanti macam mencemarkan nama pulak, 
Bila aku tengok pasaraya yang besar tu dengan semak-2 dekat belakang dye tak mustahil lah ular boleh bersarang kan. 
Mungkin pasaraya tu tak cukup kawalan dan pekerja tak cukup nak jaga pasaraya tu.
Sedihkan bila dengar cerita macam ni, aku harap bakal pengantin perempuan tu tabah,
mungkin jugak ada hikmah di sebalik semua ne.
Sama-2 kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah, moga rohnya di cucuri rahmat.
Amin, k papai. 




4 bebelan:

  1. eh..takut pula baca entry u..hope Allah panjangkan usia dan berikan ruang tuk i idup sebagai isteri tuk suami.. ape pun al-fatihah tuk arwah.. :)

    ReplyDelete
  2. takutkan, saye pun meremang dengar berita ne.
    sesame lah kita. amin :)

    ReplyDelete

Hak Milik Cik Cyda Ramli