Thursday, October 27, 2011

Macam mana berat badan boleh turun.

Hari ni nak cerita sedikt lah mengenai berat badan aku. Waktu sekolah memang aku kurus tapi serta merta keadaan berubah bila aku meningkat umur. Aku da bukan dikategorikan dalam insan - insan yang kurus. haha.Dulu selalunye orang akan panggil aku tembam! chubby! babat! ( bahase orang johor ) Aku memang ase saket je aty. haha. Tapi tu dah memang realiti, aku dulu sebelum sambung study aku pernah bekerja waktu tu pulak aku suke sangat amalkan susu coklat. Setiap hari itu lah jadi minuman aku, mahu tak naek badan? mesti lah kan. So aku tak kesah sangat apa orang nak cakap waktu tu pulak aku baru mencecah 19 tahun. Muda remaja lagi tu. time nak bujet - bujet hot even aku takde hot pun. Mood aku yang selalu hot adalah. hehe. Lagipun muda lagi hati tengah senang. Tak macam sekarang bila dah mencecah 22 macam - macam nak hadap. (even still lagi dikatekan mentah gak) haha. Aik! terbabas cerita laen pulak! ok. bila aku masuk belaja. Bermula lah kisah hidup aku. cyda tembam! banyak babat! haha. ok fine! ade aku kesah janji aku sihat. haha.


Time aku study dulu. pipi aku da macam apam tengah naek! haha.


Ok. time ne memang banyak cabaran. Kawan - kawan aku panggil aku babat! kak cyda gemox! haha. ok fine.saye tak kesah pun juz anggap tu semua hanya gurauan je. :)
Lastly, bila aku dah habis belaja. Berat badan aku makin lama makin menurun semakin dan semakin sehingga sekarang da jadi 42. Aku memang agak terkejut sebab selama ni yang paling ringan pun 46 or 47 aje. Tapi sekarang segala telah merubah. haha. Majoriti yang jumpa aku sekarang tegur berat badan aku. Ada yang kate aku sakit! oh. tidak lah aku sihat je. alhamdulillah aku masih lagi di kurniakan sihat tubuh badan. Maybe aku terlalu obses nak kurus. Aku memang jarang makan nasi. Perut berdangdut pun aku tetap tahan lapar. Akhirnye macam sekarang lah ape yang aku makan mesti aku tak boleh makan lebih - lebih dah tak macam dulu. Aku lah raja makan. haha. asyik - asyik makan je. So sekarang padan lah muke aku. Moralnye tak payah lah terlalu obses nak kurus macam aku sampai makanan pun da tak berape suke masuk dalam perut aku. haha. Tapi dalam hati berkata. Yeah! aku berjaya kurus! seronoknya. haha. Ape pun aku tetap rindukan pipi tembam aku yang dulu! sangat rindu. hehe. Btw selesa macam ni even tetap kene kutuk kering! papan! tiang! and what ever la. tapi sikit pun aku tak kesah sebab aku anggap semuanye gurauan. hehe. ape pun terima diri seadanya. ok? ( takde motip ) k. see ya :)


                                                                           

4 bebelan:

  1. thnx yunx..simple je..blog adex pn nice..macam2 ade..menarik :)

    ReplyDelete
  2. untung laa da kurus..
    brat aku xpnah trun.. susaa kot. =.=
    *jeles* haha

    ReplyDelete
  3. hehe. turun secare tak di sangke - sangke je ne.
    thnx singgah :)

    ReplyDelete

Hak Milik Cik Cyda Ramli